Τρίτη 11 Ιανουαρίου 2011

Διάσχιση Πάρνωνα

Πολύ όμορφη διαδρομή στην καρδιά του Πάρνωνα με καταπράσινα τοπία και αρκετές εναλλαγές στα υψομετρικά. Ξεκινάει και καταλήγει στο χωριό Τσίντζινα (Πολύδροσο) το οποίο προσεγγίζεται απο το δρόμο Τρίπολης - Σπάρτης με 2 τρόπους. Είτε απο Καρυές - Βαρβίτσα - Βαμβακού το οποίο είναι και η επιστροφή της διαδρομής με αρκετεεεεες στροφές, είτε στρίβοντας για Βασαρά - Βέροια 15χμ πριν την Σπάρτη. Στο χωριό υπάρχει ένας 'εναλλακτικός' ξενώνας Σχολαρχείο  με συμπαθητικά δωμάτια, και ωραίους καναπέδες για chill-out στην πλατεία κάτω απο τα πλατάνια. 9 διαδρομές ξεκινάνε απο εκεί με την μικρότερη να είναι μόλις 40 λεπτά και την μεγαλύτερη 4-5 ώρες. Πληροφορίες για τα μονοπάτια υπάρχουν σε ξύλινους πίνακες με χάρτες και όλα τα μονοπάτια είναι πλήρως σηματοδοτήμενα και προσεγμένα.

Διαδρομή (66.6 χλμ Άσφαλτινη)
Ξεκινώντας απο το χωριό υπάρχει μια μικρή ανηφορο-κατηφόρα μέχρι την πρώτη ανάβαση 9.5 χλμ με 550 υψομετρική μέσα σε πολύ πυκνό δάσος και βγαίνουμε σε διασταύρωση όπου αριστερά πάει προς Βαμβακού και δεξιά προς καταφύγιο. Ακολουθούμε το δρόμο προς καταφύγιο και αφου το περάσουμε διάσελο (ο κεντρικός δρόμος στρίβει προς Καστάνιτσα) συνεχίζουμε ευθεία για το χωριό Άγ. Πέτρο. Σε αυτό το κομμάτι θα περάσουμε απο μια έξοδο που πάει προς το 2ο καταφύγιο του ΕΟΣ Σπάρτης και μετά ξεκινάει μεγάλη κατηφόρα για 16χμ. Στα δεξιά βρίσκεται η ψηλότερη κορφή του Πάρνωνα η Μεγάλη Τούρλα και δρόμος που οδηγεί στο πανέμορφο οροπέδιο κάτω απο αυτή (Προφήτης Ηλίας). Στο τελείωμα της κατηφόρας θα βγούμε σε διασταύρωση όπου δεξιά πηγαίνει προς Μονή Μαλεβής και αριστερά προς Άγ Πέτρο (αν και δεν το γράφει πουθενά γράφει προς Καστρί). Θα περάσουμε ενα μικρό γεφυράκι και ένα ιππικό όμιλο και φτάνουμε στον Άγιο Πέτρο μετά απο συνολικά 31χλμ απο την αρχή.

Περνάμε μέσα απο το χωριό και θα βρόυμε ταμπέλα που λέει προς Καρυαί και θα ανεβούμε μια ομορφότατη ανηφορίτσα των 22,5% και συνεχίζουμε ανηφορικά μέχρι την μέση της διαδρομής προς Καρυές. Το σκηνικό ανέβα-κατέβα θα συνεχιστεί και στα επόμενα χωριά που θα περάσουμε (Βαρβίτσα - Βαμβακού και απο Βαμβακού είναι η δεύτερη μεγάλη ανηφόρα (9.5 χλμ με 470μ ανύψωση) μέχρι την αρχική διασταύρωση προς Τσίντζινα. Απο εκεί η απολαυστική κατηφόρα που ανεβήκαμε στην αρχή και 'τελείωνουμε' στο χωριό για ρακές και πρωτεϊνες στην "Ταβέρνα του Πανούλη" !!!!.

Όλη η διαδρομή είναι άσφαλτινη με ελάχιστη έως μηδενική κίνηση αυτοκινήτων ειδικά αν γίνει πρωϊνές ώρες. Νερό υπάρχει στα χωριά (ωραίο σημείο για στάση, βρύση στην είσοδο της Βαρβίτσας) και στα 2 καταφύγια και κάποιες πηγές ενδιάμεσες οι οποίες φαίνονται στον χάρτη. Το συνολικό μήκος της διαδρομής είναι 66,6 χλμ.